Home »

ათი რჩევა საკომუნიკაციო– პიარ კრიზისის დროს

statiis qudi krizisebiდღესდღეობით ყველა ორგანიზაციას, იქნება ეს სამთავრობო, ბიზნეს თუ არასამთავრებო სექტორი, შესაძლოა დაუდგეს პერიოდი, როდესაც ის აღმოჩნდება კრიზისული სიტუაციის წინაშე.
რა ტიპის ორგანიზაციასთანაც არ უნდა გვქონდეს საქმე, მოსალოდნელი კრიზისების განსაზღვრა წინასწარაც არის შესაძლებელი. თუმცა, თუკი უკვე კრიზისის წინაშე დგახართ, აუცილებელია წარმატებული კრისისის მენეჯმენტის გეგმის ამოქმედება. გეგმა დაეხმარება კომპანიას სწრაფად და ეფექტურად დააღწიოს თავი კრიზისსა და დაუბრუნდეს ჩვეულ რიტმს.
წარმოგიდგენთ კრიზისული გეგმის 10 მნიშვნელოვან საფეხურს:

1) წინასწარ განსაზღვრეთ საუკეთესო და ყველაზე სახიფათო სცენარები.
საქმიანობის დაგეგმარების ეტაპზე, ძალიან დაგეხმარებათ თუკი შეიმუშავებთ წინასწარ გეგმას შესაძლო სახიფათო კრიზისების შესახებ და ასევე საუკეთესო სტრატეგიებს ამ კრიზისებიდან თავის დასაღწევად. ამით თქვენ მომზადებული დახვდებით და უფრო მარტივად გაუმკლავდებით ნებისმიერი ტიპის კრიზისს.

2) კრიზისის იდენტიფიკაცია.
თუკი აღმოჩნდით კრიზისის წინაშე, მოახდინეთ მისი იდენტიფიკაცია და დროულად მიმართეთ სათანადო ზომებს. მაგალითად, თუკი კლიენტმა შეგიკვეთათ პროდუქტი, თქვენ კი ვერ ახერხებთ მის დროულად მიწოდებას, მიმართეთ ალტერნატიულ გზებს, მაგალითად დაუკავშირდით სხვა მომწოდებლებს, რათა მაქსიმალურად სწრაფად დააკმაყოფილოთ მომხმარებლის მოთხოვნა. შესაძლოა თქვენ ვერ მიიღოთ სარგებელი ამ გარიგებისგან, მაგრამ შეინარჩუნებთ რეპუტაციას, რაც ასე მნიშვნელოვანია თითოეული კომპანიისთვის და მისი წარმატებისთვის.

3) იყავით ორგანიზებულნი.
ორგანიზება გაუწიეთ თქვენს საუკეთესო ჯგუფს პრობლემური სიტუაციის დასაძლევად. მაგალითად, თუკი თქვენი გაყიდვების მაჩვენებლი ეცემა, გადაამისამართეთ თქვენი საუკეთესო კადრები ამ პრობლემის აღმოსაფხვრელად. ამ მოქმედებით მათ დაუმტკიცებთ თქვენს ნდობასა და კეთილგანწყობას და ასევე უფრო ეფექტურად გადაჭრით მნიშვნელოვან პრობლემას.

4) შეუტიეთ წინა ხაზიდან.
კრიზისის მენეჯმენტისას, რაც უფრო დიდია პრობლემა მით უფრო გულმოდგინედ უნდა იმუშაოთ მასზე, იმისთვის, რომ სიტუაცია მალე დაუბრუნდეს ჩვეულ კალაპოტს. ასევე მნიშვნელოვანია, რომ პრობლემა დადგინდეს და აღმოიფხვრას პირველივე ეტაპებზე, სანამ ჯერ კიდევ შესაძლოა მისი ეფექტურად მართვა.

5) ისწავლეთ საკუთარ შეცდომებზე.
კრიზისული სიტუაციის გადაჭრა შეგძენთ მნიშვნელოვან გამოცდილებას. ხოლო საკუთარ შეცდომებზე სწავლა იმის გარანტიას მოგცემთ, რომ მომავალში მსგავსი შეცდომები ნაკლებად განმეორდება. ასევე შესაძლებელია კრიზისის მენეჯმენტის გეგმის სრულყოფა, რათა მეტად მომზადებული იყოთ მომავლისთვის.

6) მოერიდეთ კრიტიკას.
თუკი თქვენმა რომელიმე კადრმა შეცდომა დაუშვა, ნუ გაკიცხავთ მას, ყოველ შემთხვევაში კრიზისის დასრულებამდე. ყოველთვის მნიშვნელოვანია გუნდში ერთობის შენარჩუნება და ამისი დემონსტრირება. ხოლო მას შემდეგ რაც ყველაფერი დაუბრუნდება ჩვეულ კალაპოტს, შეგიძლიათ დაგეგმოთ დამატებითი ტრენინგი თქვენი კადრებისთვის.

7) თავი დააღწიეთ კრიზისს რაც შეიძლება სწრაფად.
ეცადეთ გადაწყვიტოთ კრიზისი რაც შეიძლება სწრაფად. ეს თავიდან აგარიდებთ მნიშვნელოვან ზარალს, შეგანარჩუნებინებთ კონტროლს სიტუაციაზე და დაიცავს თქვენს რეპუტაციას.

8) დაშალე და იბატონე.
მნიშვნელოვანი კრიზისის წინაშე აღმოჩენისას, ეფექტური იქნება თუკი დავალებებს გადაანაწილებთ რამდენიმე ჯგუფს შორის. მაგალითად, თუკი თქვენი პრობლემა გაყიდვების მაჩვენებლის დავარდნაა, ეცადეთ შეამციროთ ხარჯები და ამავდროულად მომხმარებელს შესთავაზოთ ფასდაკლებები. ამ გზით თქვენ გააერთიანებთ გაყიდვებისა და ფინანსურ განყოფილებებს კრიზისის გადასაჭრელად.

9) შეისწავლეთ პარამეტრები.
თუკი თქვენი პრობლემების გადაჭრაში სტანდარტული მიდგომები არ გეხმარებათ, მოძებნეთ ან თავად შექმენით ალტერნატივა.

10) შეინარჩუნეთ სიმშვიდე.
ნუ ჩავარდებით პანიკაში. თუკი სწორად მიუდგებით საკითხს, ყველაფერი ჩადგება ნორმაში. სიმშვიდე კი დაგეხმარებათ კონკრეტულ ამოცანაზე კონცენტრაციაში და შეანარჩუნებინებს თქვენს გუნდს სწორ მიმართულებას.

და ბოლოს, ნებისმიერი ორგანიზაცია, ადრე თუ გვიან, შეიძლება აღმოჩნდეს კრიზისის წინაშე და ზემოთ მოყვანილი რჩევები მაქსიმალურად დაგეხმარებათ მის დაძლევაში, ისინი უზრუნველყოფენ მინიმუმ დანაკარგს თქვენი კომპანიისათვის.

სტატია მოამზადა ნია ფანიაშვილმა

 პერიტუს გრუპი” პიარი/მარკეტინგი/ბრენდინგი/ივენთები/მედია მენეჯმენტი

წყარო: www.morebusiness.com

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s