Home »

2015 წლის PR ტრენდები

TBR_Newsletter_PR2015_Featured_Imageსაზოგადოებასთან  ურთიერთობის ფორმები გაცილებით სწრაფად   შეიცვალა ბოლო ათი წლის გამავლობაში, ვიდრე გასული სამი დეკადის დროს. ცვლილებები  უმთავრესად, ინტერნეტ სივრცისა და სოციალური მედიის როლის გაძლიერებამ განაპირობა და შედეგად, კომუნიკაციის სფეროში ,ახალი გამოწვევები და შესაძლებლობები გაჩნდა. ყველასთვის ნათელია, რომ დღეს , ვცხოვრობთ ძალიან სწრაფად ცვალებად გარემოში. აქედან გამომდინარე,  ყოველი წლის ბოლოს ვაჯამებთ- რამდენად შორს არის წასული მსოფლიო განვითარების ტემპი და რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანია, ვარკვევთ- რა უნდა განვსაზღვროთ და გავითვალიწინოთ  წინასწარ .

შეკითხვაზე -როგორი იქნება საზოგადოებასთან ურთიერთობა 2015 წელს და  რა ძირითად გამოწვევებს უნდა გავუმკლავდეთ -პასუხად არსებობს რამდენიმე ტრენდი:

მობილური კავშირები კიდევ უფრო განვითარდება და გაფართოვდება. გასულ წელს მობილურ კავშირებს ძალიან მნიშვნელოვანი როლი ეჭირა. ზუსტად, ასე იყო 2013 წელს და არც  2015 იქნება გამონაკლისი. ერთ-ერთი საერთაშორისო კვლევის მიხედვით, 2014 წელს მოზარდების 58%-ი სარგებლობდა სმარტფონებით. იმავე კვლევის 2011 წლის მონაცემების მიხედვით კი ეს მაჩვენებელი 44%-ს შეადგენდა. აქედან გამომდინარე, გასაკვირი არაა ,რომ 2015 წელს ეს ტენდენცია გაგრძელდეს და უფრო მეტიც, გაიზარდოს კიდეც.  დიდი ალბათობით, ფართო საზოგადოებას ექნება  სმარტფონებთან წვდომა  და ინტერნეტიდან ინფორმაციის სწარაფად მიღების საშუალება. შესაბამისად, სასურველი შედეგის მისაღებად, აუცილებელი გახდება დაგეგმარებისა  და სტრატეგიის კიდევ უფრო მართებულად შერჩევა .

პრეს-რელიზები კიდევ უფრო განვითარდება და შეიცვლება. გაიხსენეთ, როდის წაიკითხეთ ბოლოს სრული სტატია ? რელიზების ფორმაც ზუსტად ისე შეიცვლება, როგორც კომუნიკაციის სხვა საშუალებები და ფორმები.  სტანდარტული ,ტექსტით დატვირთული ფორმატები ნაკლები პოპულარობით ისარგებლებს 2015 წელს, სწორედ  ამიტომ, დიდი ყურადღება  რელიზების ვიზუალურ  კონტენტს დაუთმეთ.

„მარკეტინგი რეალურ დროში“ უფრო აქტუალური გახდება. „მარკეტინგი რეალურ დროში“-ის ეფექტურობა კიდევ უფრო მეტად შეუწყობს ხელს სოციალურ მედიასთან ადაპტირებას. ის ,ასევე გაამარტივებს ბრენდის „პიროვნების“ წარმოჩენას. 2015 წელს, მარკეტინგის ეს ფორმა იქნება არა უბრალოდ „კარგი რომ გამოიყენო“, არამედ საკომუნიკაციო კამპანიების აუცილებელი ნაწილი.

ვიზუალური, განსაკუთრებით კი საინფორმაციო კონტენტი იქნება ძალიან აქტუალური. 2014 წლის ოქტომბრის ერთ-ერთი კვლევის მიხედვით, PR სააგენტოების 51%-მა აღნიშნა, რომ 2015 წელს ,ვიდეოს კონტენტს გაცილებით დიდ მნიშვნელობას მიანიჭებენ. მათი თქმით, უმჯობესია,  ვიდეოს  შინაარსი იყოს  ბევრად უფრო ინფორმაციული სახის. სააგენტოების ამ პოზიციას ამყარებს საზოგადოების ფართომასშტაბიანი კვლევა, რომელშიც აღნიშნულია, რომ გამოკითხული რესპოდენტების 39 %   ეფექტურად სწორედ, ასეთი ფორმატის ვიდეოებს მიიჩნევს.

საზოგადოების ჩართულობა გაიზრდება ნებისმიერი სახის კამპანიაში. არავის დაავიწყდება კამპანია  Ice Bucket Challenge  და საზოგადოების გამოხმაურება  მთელი მსოფლიოს მასშტაბით. სწორედ, ასეთი „ვირუსული“ ფენომენი/კამპანია გახდა მსოფლიო მედია სივრცის ყურადღების უმთავრესი საგანი, რომელმაც საგრძნობლად გაზარდა ხალხის ცნობიერება ბრენდების მიმართ. ასეთი სტილის კამპანიები ძალიან დიდი პოპულარობით ისარგებლებს 2015 წელს და შემდგომშიც.

უსაფრთხოება ისევ იქნება  სერიოზული საზრუნავი. კომპიუტერული ვირუსები და სერიული ჰაკერული შემთხვევები , დაწყებული Sony-სა და დამთავრებული iCloud-ის ქეისებით/შემთხვევებით, არის კიდევ ერთი სიგნალი, თუ რამდენად სახიფათო შეიძლება იყოს გაერთიანებული ინტერნეტ სივრცე მსოფლიო ბიზნესებისთვის. უსაფრთხოების დაცვა იქნება ერთ-ერთი უპირველესი საზრუნავი 2015 წელს, რადგანაც სულ უფრო მეტი ინფორმაცია გროვდება და ბრუნავს მსოფლიო ინტერნეტ სივრცეში.

ავტორი ბრაიან გრინი/ მოამზადა სანდრო კილაძემ

წყარო: PRNEWSWIRE.COM

 პერიტუს გრუპი” პიარი/მარკეტინგი/ბრენდინგი/ივენთები/მედია მენეჯმენტი

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s