Home »

თანამედროვე პიარის გამოწვევები

FEATURE2-20140314052959307ნებისმიერი სახის წარმატებულ პიარ კამპანიაში, შემოქმედებითი მიდგომები და ხედვა ერთ-ერთი მთავარი ელემენტია – „საერთაშორისო კომუნიკაციების საკონსულტაციო ორგანიზაციის“ ბოლო გამოკვლევებმა აჩვენა ზუსტად ის, რაზეც დიდი ხანია საუბრობენ დარგის სპეციალისტები. პიარ სააგენტოებს წარმატებისა და კლიენტების მაქსიმალური კმაყოფილების მისაღწევად მეტი შემოქმედებითობა სჭირდებათ.
ყოველთვის არსებობდა მოსაზრება, რომ „პიარი“ სიცრუესთან ასოცირდება. საზოგადოების დიდი ნაწილი ახლაც ფიქრობს, რომ ეს არის „ფულის დახარჯვა ცუდი რეპუტაციის მისაჩქმალად“ ან გამოიყენება „ხელისუფალთა „შავი“ საქმეებისგან თავის დასაძვრენად“. სწორედ, ამიტომ პიარ-სპეციალისტების უდიდეს გამოწვევად, კვლავ რჩება ამ დამამცირებელი რეპუტაციისგან თავის დაღწევა.
საზოგადოებასთან ურთიერთობის ფორმებს დიდი ხნის ისტორია აქვს და მუდმივად განიცდის ცვლილებებს. მისი ფესვები მჭირდოდ უკავშირდება პროპაგანდას. პიარის ერთ-ერთი პიონერის, ედვარდ ბერნეისის განმარტებით „ პიარი არის პროპაგანდა და დიდი იმედი მაქვს, რომ ეს არ არის ის პროპაგანდა, რომელიც ვნებს საზოგადოებას“. პროფესორი ტიმ ტრავერსი კი იხსენებდა, რომ საქმიანობის დასაწყისსში, 1947 წელს, სფეროში მოღვაწე პროფესიონალების საქმე შემოიფარგლებოდა: ახალი ამბების რელიზების მომზადებით, ფოტოებისა და ინფორმაციის გავრცელებით, ინფორმაციის უტყუარობის უზრუნველყოფით, რეკლამირებით და ბეჭდური გამოცემების მომზადებით.
1978 წელს, საზოგადოებასთან ურთიერთობების ასოციაციის მსოფლიო ასამბლეაზე ჩამოყალიბდა და დადასტურდა აზრი, რომ „საზოგადოებასთან ურთიერთობა არის ტრენდების (ტენდენციების) ანალიზის სოციალური მეცნიერება და ხელოვნება, ამ ტრენდების შედეგების წინასწარი განსაზღვრა და მოქმედების იმ გეგმის დანერგვა, რომელიც მოემსახურება როგორც ორგანიზაციულ, ისე საზოგადოებრივ ინტერესს.“ თუმცა, მიუხედავად ამისა აღსანიშნავია, რომ დღეს პიარ სააგენტოებისა თუ სპეციალისტების უმრავლესობა მაინც 1947 წლის ყაიდით მუშაობს და ავიწყდებათ, რომ საზოგადოებასთან ურთიერთობის უმთავრესი დანიშნულება და პრინციპი გუშინაც იყო და დღესაც არის შემდეგი: „არ დაუჯეროთ რასაც ვამბობთ – მოუსმინეთ, რასაც ჩვენზე ამბობენ“.
და ბოლოს, რა განსაზღვრავს პიარ კამპანიის წარმატებას ?! წარმატებისა და მისი კრიტერიუმების განსაზღვრა ყოველთვის იყო და რჩება კიდეც დიდ თავსატეხად. ყველაზე კარგი ალტერნატივა, რაზეც “ბარსელონას დეკლარაციის მიხედვით” სპეცილისტები შეთანხმდნენ არის ის, რომ საზოგადოებასთან ურთიერთობის უპირველესი მიზანი, აუცილებლად უნდა იყოს მაქსიმალურად რაოდენობრივი ხასიათის. ანუ, უფრო მარტივად რომ ვთქვათ, პიარ სააგენტოები და პიარ- სპეციალისტები მით უფრო წარმატებულები არიან, რაც უფრო მეტად შემოქმედებითი და თვალშისაცემია მათ მიერ განხორციელებული პიარ კამპანია.

რიჩარდ ლინინგი
საზოგადოებასთან ურთიერთობის საერთაშორისო ასოციაციის პრეზიდენტი
წყარო: Global Week

 პერიტუს გრუპი” პიარი/მარკეტინგი/ბრენდინგი/ივენთები/მედია მენეჯმენტი

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s