Home »

ნინა პერტენავა – “პერიტუს გრუპი” “ჩვენ გვაქვს ფუფუნება, თვითონ ავირჩიოთ ჩვენი კლიენტები”

IMG_0671PR სპეციალისტი ჰგავს მოგზაურს, რომელიც მსოფლიოს მრავალ ადგილს სტუმრობს და მისი თითოეული კუთხიდან რაღაც ახალს სწავლობს საკუთარი ინტელექტისა და აზროვნების გასავითარებლად.

PR-ი თქვენი ნაწილი გახდა, ჰარმონიულად შეერწყა თქვენს ცხოვრებას და აზროვნების სტილი შეცვალა… თუ თქვენ ასე არ აღიქვამთ PR-ს, მაშინ ვერავითარი განათლება და ვერც რამოდენიმე დიპლომი ვერ იქნება წარმატების გარანტი. თეორიული ცოდნა ძალიან მშრალია, რომელიც გვასწავლის,  თუ როგორ უნდა გამოიყენო საკომუნიკაციო ინსტრუმენტი. ხოლო თუ არ ხდება ქმედების ზუსტი არსის განსაზღვრა, აუდიტორიის მოტივირება, მის ემოციურ შრეში შეღწევა, მაშინ ვიღებთ სპეციალისტს, რომელსაც არ გააჩნია სტრატეგიული აზროვნების უნარი – ის მხოლოდ კარგი შემსრულებელი ხდება. ამას კი PR-ის გარდა, სხვა მომიჯნავე დარგების კარგი ცოდნა უწყობს ხელს.

2015 წლის ტენდენციაა კომუნიკაციების მართვაში დადებითი პიროვნული  თვისებების ჩამოყალიბება, კეთილგანწყობის შექმნა, ეთიკურობა და კომუნიკაბელურობაა. თუ ადრე პროფესიონალი იყო ის, ვისაც უფრო გულცივად შეეძლო კოლეგისთვის შეკვეთის ან კლიენტის “ახევა”, ახლა ეს სუსტ მხარედ ითვლება და ამას მივესალმები.

PR სპეციალისტი ისედაც უნდა იყოს კომუნიკაბელური გამომდინარე იქიდან, რომ ის აკავშირებს განსხვავებული შეხედულებების, სქესისა და განათლების მქონე ადამიანებს. კიდევ ერთი ძალზე მნიშვნელოვანი თვისება არის სტრესულ სიტუაციაში სიმშვიდისა და იუმორის გრძნობის შენარჩუნება. ჩემი პირადი გამოცდილებიდან შემიძლია ვთქვა, რომ ეს წარმატების ძირითადი წინაპირობაა. ხოლო ჩემი PR-ში მოსვლის გზა ასეთი იყო: პირველი განათლებით ვიყავი ხელოვნების ისტორიის კრიტიკოსი. ეს პროფესია ავირჩიე მრავალფეროვანი მიმართულების გამო. საინტერესო საგნები შევისწავლე, რაც სამომავლოდ საკუთარი თავის PR სპეციალისტად ჩამოყალიბებაში დამეხმარა – ეს იყო მითოლოგია, მსოფლიო რელიგიები, ფსიქოლოგია, ხატვა, ხელოვნების ისტორია, ეთიკა და ესთეტიკა. უნივერსიტეტის დამთავრების შემდეგ უმალვე დავიწყე მუშაობა – ჩემი პირველი სამსახური იყო PR დეპარტამენტის ხელმძღვანელის პოსტი ახლად გახსნილ სამედიცინო კომპანიაში. იდეა, რომ მე მემუშავა ამ მიმართულებით, იყო თვითონ კომპანიის მფლობელის. მან მაჩუქა იმ დროისთვის ძალიან იშვიათი, ამერიკიდან ჩამოტანილი წიგნები PR-ისა და რეკლამის დარგში; გავიარე ტრენინგები და მასტერ–კლასები ცნობილ სპეციალისტებთან; მომცა სრული თავისუფლება;  გადამღები ჯგუფი, ჟურნალისტი, სოციოლიგი, ფსიქოლოგი და ტრენინგ ცენტრი. დღესაც ვამაყობ იმ დროს გაკეთებული კამპანიებით. ჩემი შემდეგი ნაბიჯი იყო ამერიკის შეერთებულ შტატებში გამგზავრება  სასწავლებლად. იღბლიანი აღმოვჩნდი კიდევ ერთხელ და რამოდენიმე იქაური გავლენიანი პიროვნება დამეხმარა –  პროფესორმა რასტი ბრუქსმა ჯორჯიის შტატის უნივერსიტეტში ოთხ PR სპეციალისტთან ერთად გასაუბრება ჩამიტარა და დაასკვნეს, რომ საკმარისად კარგი თეორიული ცოდნა მქონდა  და პრაქტიკა უფრო მჭირდებოდა. ამის შემდეგ ერთ-ერთ მსხვილ PR სააგენტოში “Jackson Spalding”-ში დავიწყე მუშაობა. სააგენტოში 76 თანამშრომელი მუშაობდა და მათ ცათამბჯენის მთელი სართული ეკავათ. სააგენტოს კლიენტები იყვნენ “CoCa-Cola”, “Delta Airlines”, “Orkin ” და მრავალი სხვა. კომპანია ასევე  ჩართული იყო წინასაარჩევნო საპრეზიდენტო კამპანიაში. მუშაობის იქაური სტილი ძალიან განსხვავდება ჩვენისგან –  რაც იქ ეფექტურია, აქ ელემენტარული შედეგის მოცემა გაუჭირდება. თუმცა ძალიან პროფესიონალურად უდგებიან ყველაფერს, ერთი სიამოვნებაა იქ მუშაობა – ყველაფერს გეგმავენ 1 წლით ადრე, დელეგირების დონე მაღალია, აქვთ კრიზისული გეგმა. მახსოვს ერთხელ ახალი კლიენტის ინტერვიუზე მე გამიშვეს.  ორი მილიარდერი ბაბუა იყო, მოკრძალებული ოფისი ჰქონდათ, არც დაცვა, არც კამერები – ჩვეულებრივად იყვნენ ჩართულები სამუშაო პროცესში. ვახშამზე ხან  “City Bank”-ის და ხან “Bank of America”-ს წარმომადგენლების გვერდზე ვიჯექი. საარჩევნო კანდიდატსა და პრეს-სპიკერებს იმდენს ავარჯიშებდნენ ლაპარაკის მანერის, ჟესტიკულაციისა და მიმიკის დაყენებაზე, რომ ეს ცალკე ხელოვნება იყო. სწორედ ამ შთაბეჭდილების ქვეშ ჩავაბარე იმიჯმეიკინგის კურსებზე, ამჯერად მოსკოვის სახელმწიფო უნივესიტეტთან არსებულ ART & IMAGE  რეპუტაციის მქონე ტექნოლოგიურ ინსტიტუტში. სამწუხაროდ, ჩვენთან იმიჯმეიკინგი მხოლოდ ადამიანის გარეგნობასთან არის ასოცირებული.

2008 წელს თანამოაზრეებთან ერთად დავაფუძნეთ სტრატეგიული კომუნიკაციების სააგენტო “პერიტუს გრუპი”, რომელიც მართლა შვილივით გვიყვარს და სულ ვამბობ, რომ ჩვენ გვაქვს ფუფუნება, თვითონ ავირჩიოთ ჩვენი კლიენტები. ახლა PhD-ის გაკეთებას ვაპირებ იმიჯისა და რეპუტაციის მიმართულებით, შემდგომში კი ამ მიმართულებით მუშაობას და მის პოპულარიზაციას.

PR-ს, როგორც დარგს ბევრი კარგი სპეციალისტი სჭირდება და მე მჯერა, რომ ჩვენს შემდეგ ჩვენზე კარგი სპეციალისტები მოვლენ.

ნინა პერტენავა,

სტრატეგიული კომუნიკაციების სააგენტო “პერიტუს გრუპი”დამფუძნებელი/ PR ექსპერტი

 პერიტუს გრუპი” პიარი/მარკეტინგი/ბრენდინგი/ივენთები/მედია მენეჯმენტი

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s