Home »

Case Study -ლატვიის დღეები საქართველოში „აღმოაჩინე ლატვია“

fbstvisდამკვეთი:

ლატვიის განვითარებისა და ინვესტიციის სააგენტო (ლატვია, რიგა)

შემსრულებელი:

სტრატეგიული კომუნიკაციის სააგენტო „პერიტუს გრუპი“

დრო: 2014 წლის 24 ნოემბრიდან 10 დეკემრამდე.

დავკეთა: პიარ კამპანიის, ღონისძიებებისა და მედიის მენეჯმენტი.

მიმოხილვა

2014 წლის 24 ნოემბრიდან – 10 დეკემბრამდე საქართველომ უმასპინძლა „ლატვიის დღეებს“. პროექტის ინიციატორი ლატვიის განვითარებისა და ინვესტიციის სააგენტო იყო, რომელიც დაარსდა 2003 წელს. მისი მიზანია საერთაშორისო საზოგადოების ცნობიერების ამაღლება ლატვიის ბიზნეს-ტურისტული და კულტურულ-საგანმანათლებლო პოტენციალის შესახებ. სწორედ ამ მიზანს ემსახურება კამპანია “აღმოაჩინე ლატვია”, რომლის მასპინძელი ამჯერად გახდა საქართველო. კამპანიის ფარგლებში გათვალისწინებული იყო ლატვიის ოფიციალური დელეგაციისა და პრეზიდენტის ვიზიტი საქართველოში, ასევე შემდეგი მნიშვნელოვანი ღონისძიებები: ლატვიელი შეფ–მზარეულის კულინარიული მასტერ–კლასი, ლატვიური მოდის ჩვენება, საქართველო–ლატვიის ბიზნეს ფორუმი, ლატვიის პრეზიდენტის მიღება ფუნიკულიორზე, განათლებისა და მეცნიერების მრგვალი მაგიდის ფორმატის შეხვედრა.

ლატვიის დღეების მთავარი მიზანი საქართველოსთვის ლატვიის კულტურის, ბიზნეს შესაძლებლობებისა და ტურისტულ-საგანმანათლებლო ინიციატივების გაცნობა იყო.

 კვლევა

კომუნიკაციური აუდიტიდან ცნობილი გახდა, რომ საქართველოში ლატვიის შესახებ ძალიან მწირი ინფორმაცია არსებობდა. ასევე დაბალი იყო ლატვიის, როგორც ქვეყნის ცნობადობა, მედიაში გაშუქებული ინფორმაცია არ ქმნიდა ლატვიის შესახებ დამაჯერებელ სურათს და დადებით იმიჯს, ხოლო ლატვიის ტურისტული, ეკონომიუკური და კულტურული საკითხების შესახებ ქართველების ცოდნა   არასაკმარისი იყო. თუმცა, უნდა აღინიშნოს, რომ, როგორც საზოგადოების, ასევე კონკრეტული დაინტერესებული მხარეების ინტერესი ლატვიის მიმართ დიდი იყო.

დაგეგმვა

გამომდინარე იქედან, რომ მცირე დროში უნდა მომხდარიყო ლატვიის საქართველოსთვის გაცნობა, დაიგეგმა თანმიმდევრული და რეგულარული პიარ კამპანია სახელწოდებით „აღმოაჩინე ლატვია“ .

კამპანია მოიცავდა სამ ეტაპს – მოსამზადებელ, აქტიურ ფაზასა და შენარჩუნება- დასრულების პერიოდს.

მიზნები

  1. ლატვიის პოზიციონირება, როგორც ევროპული წარმატებული ქვეყნის, რომელიც ახლახნას შეუერთდა ევრო ზონას და რომელიც შეიძლება გახდეს საქართველოსათვის მაგალითი;
  2. ლატვიის კულტურის, ბიზნეს და საგანმანათლებლო პოტენციალის შესახებ ცნობიერების ამაღლება;
  3. ლატვიური პროდუქტების ქართველი მომხმარებლებისათვის გაცნობა;
  4. მედიის ცნობიერების ამაღლება ლატვიის შესახებ.

სტრატეგია

პიარ კამპანია „აღმოაჩინე ლატვია“-ს ფარგლებში „პერიტუს გრუპი“-ს მიერ არჩეული იყო დიდი მოვლენის სტრატეგია, რაც გულისხმობდა კამპანიის ფარგლებში გამართული ღონისძიებებისა და კამპანიის მთავარი პერსონების წარმოჩენას.

რეალიზაცია

პირველ რიგში მოხდა „ლატვიის დღეების“ სახელისა და ლოგოს ტესტირება-ადაპტირება და ადგილობრივი ბაზრისთვის მორგება. შედეგად, კამპანიის სახელწოდება “Taste Latvia” ჩანაცვლდა „აღმოაჩინე ლატვიათი.“

კამპანიის ფარგელბში მომზადდა საინფორმაციო-საგანმანათლებლო სტატიები ლატვიის კულტურის, ბიზნესისა და განათლების სფეორების შესახებ. აღნიშნული სტატიები განთავსდა ადგილობრივ ქართულ და ინგლისურენოვან გაზეთებში; მომზადდა სპეციალური რუბრიკა წამყვანი გაზეთებისათვის;  შეიქმნა სპეციალური რადიო გადაცემა „აღმოაჩინე ლატვია“; ინტერნეტ საიტებზე მომზადდა და განთავსდა თემატური საინფორმაციო-საგანმანათლებლო სტატიები და ინტერვიუები; ხოლო კამპანიის გვერდის შექმნამ სოციალური ქსელში გააადვილა ინფორმაციის გავრცელება და ერთიან სივრცეში თამოყრა.  სპეციალურად კამპანიისთვის მომზადებული მასალები – ფოტოები, ვიდეო მასალები და პრეზენტაციები დამატებით საინფორმაციო საგანმანათლებლო ფუნქციას ასრულბდა დაინტერესებული მხარეებისათვის, ხოლო ღონისძიებების კალენდარი რეგულარულ ინფორმაციას აწვდიდა დაინტერესებულ პირებს.

სპეციალურად ქართველი ჟურნალისტებისათვის, ლატვიელმა ცნობილმა მზარეულმა მასტერ–კლასი გამართა ლატვიის სამზარეულოს წარმოჩენისათვის.

პოპულარულ კულინარიულ შოუებში მიწვეულმა ლატვიელმა მზარულმა ფართო საზოგადოებასაც გააცნო ლატვიური სამზარეულო – ყველა ტიპის ჩართვასა თუ გადაცემაში ანონსირება ხდებოდა ლატვიის დღეებში შემავალი აქტოვობებისა და გზავნილების შესახებ.

ყველა ღონისძიებისათვის მომზადდა,  როგორც ელექტრონული ისე ვიდეო მედია ანონსები და მედია რელიზები. ასევე შეიქმნა დამატებითი ცნობები და ფაქტობრივი მონაცემები, რომლებიც პერიოდულად ვრცელდებოდა მედიაში. სპეციალურად მომზადებული სარეკლამო რგოლი, რომელიც ორ ცენტრალურ რადიოში გადიოდა და მასში ცნობილი ლატვიელი მაესტროს, რაიმონდ პაულსის მუსიკა იყო გამოყენებული, ლატვიის დღეებისა და ლატვიის შესახებ მოკლე ინფორმაციას ამცნობდა დაინტერესებულ მსმენელებს.

დამზადდა ასევე საპრეზენტაციო ბანერები, ფლაერები და ვობლერები. ლატვიური პროდუქტების მარკირება მოხდა სუპერმარკეტებსა და ჰიპერმარკეტებში, რათა მომხმარებლებს მარტივად მოეხდინათ ლატვიური პროდუქტების იდენტიფიცირება. ხოლო ლატვიის პროდუქტების შესახებ დამატებითი ინფორმაციის წყაროს გაყიდვების ქსელში ფლაერები წარმოადგენდა.

“აღმოაჩინე ლატვია”–ს მთავარი ღონისძიება ლატვიის პრეზიდენტისა და ოფიციალური დელეგაციის სტუმრობა იყო. ასევე, საქართველო-ლატვიის ბიზნეს ფორუმმა დიდი გამოხმაურება ჰპოვა. ორ ქვეყანას შორის გაფორმდა მნიშვნელოვანი ხელშეკრულებები და მემორანდუმები. ხოლო ბიზნეს წრეებმა აქიურად დაიყწეს ურთიერთსასარგებლო თანამშრომლობაზე ფიქრი – მიღწეული იქნება მნიშვნელოვანი ბინზეს კავშირების დამყარება. ბიზნეს ფორუმზე ლატვიის სამხატვრო აკადემიის რექტორის ფერწერული ტილოებიც იყო გამოფენილი, რამაც კიდევ ერთხელ გაუსვა ხაზი ლატვიის კულტურისა და მრავალფეროვნების აღქმას საქართველოში.

თანამედროვე ლატვიელი დიზაინერების მოდის ჩვენება და მათი უნიკალური ნამუშევრების გამოფენა ისტორიის მუზეუმ ქარვასლაში მოდის ინდუსრტიის მთავარი მოვლენა იყო, ხოლო ლატვიის უნივერსიტეტებისა და სამეცნიერო წრეების წარმომადგენლების მრგვალი მაგიდა ქართული უნივერსიტეტებისა და სტუდენტებისათვის ევროპული განათლებისკენ მიმავალი პერსპექტიული მიმართულება აღმოჩნდა.

პრობლემები

კამპანიის დროს ყველაზე დიდ სირთულეს წარმოადგენდა მოკლე დროში ბევრი ღონისძიების შესახებ ინფორმაციის გავრცელება მიზნობრივ ჯგუფებში და ყველა ღონისძიების “ აღმოაჩინე ლატვია”–ს იდეის ქვეშ გაერთიანება.

შეფასება

სტრატეგიული კომუნიკაციების სააგენტო „პერიტუს გრუპმა“ უზრუნველყო აღნიშნული ღონისძიების და კამპანიის ფარგლებში დაგეგმილი ღონისძიებების აქტიური მედია გაშუქება. “აღმოაჩინე ლატვია”–ს პოზიციონირება აქტიურად და ეფექტურად მოხდა მიზნობრივ ჯგუფებში და დაინტერესებულ მხარეებში. მედია გაშუქება მოიცავდა 67 ონლაინ, 28 სატელევიზიო, 12 საგაზეთო და 18 რადიო მასალას და აღნიშნული ღონისძიებების ფოტო და ვიდეო მომსახურებას. კამპანიის პიარ ეფექტმა, რაც მიიღო დამკვეთმა, 10 000 დოლარს გადააჭარბა. კამპანიაში აქტიურად იყო ასევე ჩართული სოციალური ქსელი, რომელზეც აქტიურად ვრცელდებოდა ინფორმაცია კამპანიისა და, ზოგადად, ლატვიის შესახებ.

ყველაზე მნიშვნელოვანი მაინც დამკვეთის შეფასებაა: “2014 წლის ბოლოს, საქართველოში ლატვიის დღეები გაიმართა სახელწოდებით “აღმოაჩინე ლატვია”. ლატვიის განვითარებისა და ინვესტირების სააგენტოსა და სტრატეგიული კომუნიკაციების სააგენტო “პერიტუს გრუპს” შორის ძალიან წარმატებული თანამშრომლობა შედგა. “პერიტუს გრუპი”–ს გუნდი შემოქმედებითი მიდგომებით, მაღალი პასუხისმგებლობითა და პრობლემების სწრაფად გადაჭრის უნარით ხასიათდება. ნამდვილად შეგიძლიათ დაეყრდნოთ მათ და მათი იმედი გქონდეთ, სიამოვნებით ვიმუშავე მათთან” იადვიგა ნეიმანი – ლატვიის ინვესტირებისა და განთვითარების სააგენტო.

პერიტუს გრუპი” პიარი/მარკეტინგი/ბრენდინგი/ივენთები/მედია მენეჯმენტი.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s